Українська література 10
клас (академічний рівень)
2 год/тиждень
№
|
Зміст уроку
|
К-сть
годин
|
Дата
|
Скор.
дата
|
Примітки
|
||||||
1
|
Вступ.
Українська література в
контексті розвитку суспільства др. пол. ХХ ст. Українська література у
світовому контексті, її своєрідність на загальноєвропейському тлі.
ТЛ: поняття національного і вселюдського
|
1
|
|||||||||
Література 70 – 90-х років ХІХ ст.
|
26
|
||||||||||
2
|
Література 70 – 90-х років ХІХ
ст.
Історико-культурні умови
розвитку літератури. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.
|
1
|
|||||||||
3
|
Іван Нечуй-Левицький. Життєпис письменника. Творчість письменника
– новий імпульс розвитку української літератури. Загальна характеристика
творчості.
|
1
|
|||||||||
4
|
«Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова
повість-хроніка. Реалізм твору.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка. Поглиблення
поняття про реалізм.
|
1
|
|||||||||
5
|
Проблема батьків і дітей у
повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького. Характеристика героїв. Роль
діалогів.
|
1
|
|||||||||
6
|
Українська ментальність,
гуманістичні традиції народного побуту й моралі в повісті «Кайдашева сім’я».
Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: засоби змалювання комічного
|
1
|
|||||||||
7
|
Панас Мирний. Життєвий шлях письменника. Загальна характеристика
творчості.
|
1
|
|||||||||
8
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській
літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з
Іваном Біликом. Історія написання роману, особливості композиції.
ТЛ: соціально-психологічний роман.
|
1
|
|||||||||
9
|
Панорама народного життя в романі Панаса Мирного та Івана Білика
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Еволюція Чіпки: від правдошукача до
розбійника.
|
1
|
|||||||||
10
|
Жіночі образи в романі Панаса
Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Проблема
життєвого вибору.
|
1
|
|||||||||
11
|
Творчість І. Нечуя-Левицького і
Панаса Мирного (узагальнення й систематизація вивченого).
Контрольна робота № 1 «Творчість І. Нечуя-Левицького й Панаса
Мирного» (тест)
(ДЗ: домашній твір)
|
1
|
|||||||||
12
|
Українська драматургія і
театр 70 – 90-х рр.. ХІХ ст..Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став
«школою життя» (І.Франко). Перші театральні трупи, їхні провідні актори.
Родина Тобілевичів та український театр. Тісний зв'язок театру з музикою.
Розвиток драматургії.
|
1
|
|||||||||
13
|
Створення професійного театру в Галичині. Театр «Руська бесіда» у Львові.
Роль І.Франка у становленні національного професійного театру. Популярність
«театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України
Марія Заньковецька.
|
1
|
|||||||||
14
|
Іван Карпенко-Карий. Життєвий шлях письменника.
Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості.
|
1
|
|||||||||
15
|
Трагікомедія Карпенка-Карого «Мартин Боруля», її сценічний успіх.
Дворянство як міф про краще життя. ТЛ: поглиблення поняття про жанри
драматичного твору.
|
1
|
|||||||||
16
|
Психологічна переконливість і
трагікомічне звучання образу Мартина Борулі.
Значення творчості І.
Карпенка-Карого.
|
1
|
|||||||||
17
|
Література рідного краю №1. Іван Карпенко-Карий. “Хазяїн”.
|
1
|
|||||||||
18
|
Михайло Старицький. Життєвий шлях письменника. Багатогранність
діяльності. Загальна характеристика творчості. Пригодницький сюжет, драматизм
історико-пригодницької повісті М. Старицького «Оборона Буші». Багатопроблемність твору.
|
1
|
|||||||||
19
|
Шлях помсти і крові як трагічні
сторінки в житті українського і польського народів. Образи та символи повісті
«Оборона Буші». Особливості характеротворення. Композиційна роль пейзажів.
|
1
|
|||||||||
20
|
РМ № 1. Усний навчальний міні-твір (за
опрацьованим матеріалом).
|
1
|
|||||||||
21
|
Борис Грінченко. Життя і творчість письменника. Багатогранність
діяльності. Утвердження прагнення людини до любові, добра в оповіданні «Каторжна». Психологізм твору.
|
1
|
|||||||||
22
|
Творчість І. Карпенка-Карого,
М. Старицького, Б. Грінченка (узагальнення й систематизація вивченого)
Контрольна робота № 2 «Творчість І. Карпенка-Карого, М.
Старицького, Б. Грінченка» (тест)
|
1
|
|||||||||
23
|
Іван Франко. Життєвий шлях письменника. Багатогранність
діяльності в українській культурі, її
вплив на культурний і політичний розвиток України.
ТЛ:
модернізм. Основні риси українського модернізму.
|
1
|
|||||||||
24
|
Лірика збірки І. Франка «З
вершин і низин». Концепція поступу людства й незламний оптимізм у вірші «Гімн». Символ вічної жіночності,
материнства й краси в поезії «Сікстинська
мадонна».
ТЛ: сонет.
|
1
|
|||||||||
25
|
Поетична збірка І. Франка
«Зів’яле листя». Емоційна гама почуттів ліричного героя в поезіях «Безмежне поле…», «Ой ти, дівчино, з
горіха зерня...», «Чого являєшся мені». Утвердження людських почуттів,
ідеалу кохання.
ТЛ: неоромантизм.
|
1
|
|||||||||
26
|
Драматизм людських стосунків,
роздуми про безсмертя людини в «Легенді
про вічне життя» І. Франка. Взаємне кохання як критерій щастя.
|
1
|
|||||||||
27
|
«Декадент» – поетичне кредо І. Франка. Життєствердна позиція
ліричного героя. Віра в майбутнє своєї нації у вірші-заклику «Розвивайся ти, високий дубе…»
|
1
|
|||||||||
28
|
Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору:
історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження
національної свідомості, історичної пам’яті. Неоромантичне звучання поеми.
|
1
|
|||||||||
29
|
Пролог до поеми «Мойсей» –
заповіт І. Франка українському народові.
Значення творчості І. Франка.
ТЛ: філософська поезія; віршові розміри (повторення)
|
1
|
|||||||||
30
|
РМ № 2 (письмово). Написання асоціативного етюду, викликаного
певним художнім образом (за творчістю І.Франка)
|
1
|
|||||||||
31
|
Контрольна робота № 3 (контрольний класний твір за мистецькою
спадщиною І. Франка)
|
1
|
|||||||||
32
|
Аналіз контрольного твору. Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в
новітній інтерпретації. Гуманізм новели
|
1
|
|||||||||
33
|
ПЧ №1. Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру. Бесіда за драмою
І. Франка «Украдене щастя». Творчість І. Франка
(узагальнення й систематизація вивченого)
|
1
|
|||||||||
Українська література 10-х років ХХ ст..
|
32
|
||||||||||
34
|
Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків.
Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні
риси українського модернізму (Щ.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, Леся
Українка, М.Вороний, В.Винниченко). Альманах «З-над хмар і долин»,
угрупування «Молода муза» - зв'язок зі світовою літературою, «нова школа» у
прозі, «нова» драма на рубежі століть.
|
1
|
|||||||||
35
|
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість письменника,
гуманізм світогляду. Загальна характеристика творчості.
|
1
|
|||||||||
36
|
Еволюція художньої свідомості
митця: від народництва і реалізму до модернізму. Психологічна новела «Іntermezzo».
Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного
життя, специфіка творчого процесу.
ТЛ: новела, імпресіонізм.
|
1
|
|||||||||
37
|
Психологічно переконливе
розкриття внутрішнього стану людини в
новелі М. Коцюбинського «Intermezzo».
Символічні образи. Поетика імпресіонізму.
|
1
|
|||||||||
38
|
Трагічна доля Івана й Марічки
як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Духовний світ
людини у зв’язку зі світом природи.
|
1
|
|||||||||
39
|
Фольклорне тло повісті М. Коцюбинського
«Тіні забутих предків». Образи та символи в повісті. Образи Івана й Марічки
як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.
|
1
|
|||||||||
40
|
Ольга Кобилянська. Життя і творчість письменниці. Загальна
характеристика творчості. Проза О. Кобилянської – найяскравіша модель
раннього українського модернізму. Повість “Людина” (оглядово).
|
1
|
|||||||||
41
|
Повість «Земля» – психологічне трактування вічних проблем (людини і землі, злочину і кари) на
українському матеріалі. Проблема сакрально-містичного зв’язку людини із
землею в повісті О. Кобилянської.
|
1
|
|||||||||
42
|
Розкриття споконвічного
прагнення селянина бути господарем на землі. Трагічна історія родини
Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства в
повісті О. Кобилянської «Земля».
|
1
|
|||||||||
43
|
Михайло і Сава – протилежні
психологічні типи. Марійка та Івоніка
– уособлення цінностей народної моралі в повісті О. Кобилянської «Земля».
РМ № 3 (усно). Диспут на тему доведення Савиного
злочину.
|
1
|
|||||||||
44
|
Сава і Рахіра – втілення
духовної деградації. Трагедія
шляхетної, чутливої душі Анни в жорстоких обставинах тогочасного сільського
життя. Глибокий психологізм і символізм повісті О. Кобилянської «Земля».
ТЛ: символізм.
|
1
|
|||||||||
45
|
Творчість М. Коцюбинського й О. Кобилянської
(узагальнення й систематизація вивченого) Інструктаж до написання домашнього
твору за повістю О. Кобилянської «Земля».
Контрольна робота № 4 «Творчість М. Коцюбинського й О.
Кобилянської» (тест)
|
1
|
|||||||||
46
|
Василь Стефаник. Життєпис письменника. Загальна характеристика
творчості митця.
ТЛ: експресіонізм.
|
1
|
|||||||||
47
|
Новаторство В. Стефаника.
Новела «Камінний хрест» –
психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору.
Сюжетно-композиційні особливості новели В. Стефаника «Камінний хрест».
|
1
|
|||||||||
48
|
Драматизм конфлікту, емоційна
загостреність зображуваного в новелі. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з
полем, рідною землею. Танець головного героя як символ трагізму й розпачу від
прощання з рідним краєм.
|
1
|
|||||||||
49
|
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях письменниці. Роль родини,
культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.
|
1
|
|||||||||
50
|
Неоромантизм як основа
естетичної позиції Лесі Українки. Символічність, романтичні образи, прийом
контрасту, сильна вольова особистість у вірші «Contra spem spero!»
Громадянська лірика Лесі Українки. «І
все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…»
ТЛ: неоромантизм.
|
1
|
|||||||||
51
|
Утвердження духовної цінності
почуття любові у віршах інтимної лірики «Все-все
покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..»
|
1
|
|||||||||
52
|
Фольклорно-міфологічна основа
сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова
пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності
й краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Поєднання
високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша.
ТЛ: драма-феєрія.
|
1
|
|||||||||
53
|
Природа і людина в драмі-феєрії
Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної
сутності людини, її творчих можливостей.
|
1
|
|||||||||
54
|
Конфлікт між буденним життям і
високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією в драмі-феєрії Лесі
Українки «Лісова пісня». Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих
сил людини.
|
1
|
|||||||||
55
|
Творчість В. Стефаника й Лесі Українки (узагальнення й систематизація
вивченого). Підготовка до написання контрольного твору.
|
1
|
|||||||||
56
|
Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною
спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника).
|
1
|
|||||||||
57
|
Аналіз контрольного твору.
Микола Вороний. Життя і творчість митця. Мотив необхідності для
поета бути «цілим чоловіком» у вірші «Іванові
Франкові».
|
1
|
|||||||||
58
|
Єдність краси природи і
мистецтва в поезії М. Вороного «Блакитна
панна».
Жіночий образ у вірші «Інфанта».
ТЛ: символізм (поглиблення знань).
|
1
|
|||||||||
59
|
РМ № 4 (письмово). Письмова навчальна творча робота (за
поетикою віршів М. Вороного).
|
1
|
|||||||||
60
|
Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання
митця. Патріотичні почуття в поезії «О слово рідне! Орле скутий!..»
|
1
|
|||||||||
61
|
Прагнення гармонії людини й
природи. Музичність і звукова виразність у поезіях Олександра Олеся «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі».
|
1
|
|||||||||
62
|
Символізм драматичного етюду
Олександра Олеся «По дорозі в Казку».
Дорога в казку – символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема
вождя і маси у творі. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і
жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.
|
1
|
|||||||||
63
|
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадянська й політична
діяльність. Загальна характеристика творчості письменника.
|
1
|
|||||||||
64
|
Прозові й драматичні твори В.
Винниченка. Мала проза: ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила».
Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина».
|
1
|
|||||||||
65
|
Поєднання реалістичного
змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя
людини, мить – частинка вічності) в новелі В. Винниченка «Момент».
|
1
|
|||||||||
66
|
Образ панни – втілення ідеї
вічної жіночності й краси. Імпресіонізм новели В. Винниченка «Момент». Значення художньої спадщини
письменника.
ТЛ: неореалізм.
|
1
|
|||||||||
67
|
ПЧ № 2. Бесіда за трагедією В. Винниченка «Гріх» (або за романом «Записки
кирпатого Мефістофеля»)
|
1
|
|||||||||
68
|
Творчість М. Вороного,
Олександра Олеся й В. Винниченка (узагальнення й систематизація вивченого).
Контрольна робота № 6 «Творчість М. Вороного, Олександра Олеся,
В. Винниченка» (тест)
|
1
|
|||||||||
69
|
Література рідного краю
(поезія)
|
1
|
|||||||||
70
|
Підсумковий урок
|
1
|
|||||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий