среда, 10 августа 2016 г.

Календарне планування уроків української літератури 10 клас

Українська література 10 клас (академічний рівень)

2 год/тиждень
Зміст уроку
К-сть
годин
Дата
Скор.
дата
Примітки

1
Вступ.
Українська література в контексті розвитку суспільства др. пол. ХХ ст. Українська література у світовому контексті, її своєрідність на загальноєвропейському тлі.
ТЛ: поняття національного і вселюдського
1





Література 70 – 90-х років ХІХ ст.
26




2
Література 70 – 90-х років ХІХ ст.
Історико-культурні умови розвитку літератури. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.
1




3
Іван Нечуй-Левицький. Життєпис письменника. Творчість письменника – новий імпульс розвитку української літератури. Загальна характеристика творчості.
1




4
«Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка. Поглиблення поняття про реалізм.
1




5
Проблема батьків і дітей у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького. Характеристика героїв. Роль діалогів.
1




6
Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі в повісті «Кайдашева сім’я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: засоби змалювання комічного
1




7
Панас Мирний. Життєвий шлях письменника. Загальна характеристика творчості.
1




8
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з Іваном Біликом. Історія написання роману, особливості композиції.
ТЛ: соціально-психологічний роман.
1




9
Панорама народного життя  в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Еволюція Чіпки: від правдошукача до розбійника.
1




10
Жіночі образи в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Проблема життєвого вибору.
1




11
Творчість І. Нечуя-Левицького і Панаса Мирного (узагальнення й систематизація вивченого).
Контрольна робота № 1 «Творчість І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного» (тест)
(ДЗ: домашній твір)
1



12
Українська драматургія і театр 70 – 90-х рр.. ХІХ ст..Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І.Франко). Перші театральні трупи, їхні провідні актори. Родина Тобілевичів та український театр. Тісний зв'язок театру з музикою. Розвиток драматургії.
1




13
Створення професійного театру в Галичині. Театр «Руська бесіда» у Львові. Роль І.Франка у становленні національного професійного театру. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.
1




14
Іван Карпенко-Карий. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості.
1




15
Трагікомедія Карпенка-Карого «Мартин Боруля», її сценічний успіх. Дворянство як міф про краще життя. ТЛ: поглиблення поняття про жанри драматичного твору.
1




16
Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі.
Значення творчості І. Карпенка-Карого.
1




17
Література рідного краю №1. Іван Карпенко-Карий. “Хазяїн”.
1




18
Михайло Старицький. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості. Пригодницький сюжет, драматизм історико-пригодницької повісті М. Старицького «Оборона Буші». Багатопроблемність твору.

1




19
Шлях помсти і крові як трагічні сторінки в житті українського і польського народів. Образи та символи повісті «Оборона Буші». Особливості характеротворення. Композиційна роль пейзажів.
1




20
РМ № 1. Усний навчальний міні-твір (за опрацьованим матеріалом).
1




21
Борис Грінченко. Життя і творчість письменника. Багатогранність діяльності. Утвердження прагнення людини до любові, добра в оповіданні «Каторжна». Психологізм твору.
1




22
Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького, Б. Грінченка (узагальнення й систематизація вивченого)
Контрольна робота № 2 «Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького, Б. Грінченка» (тест)
1




23
Іван Франко. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності  в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України.
 ТЛ: модернізм. Основні риси українського модернізму.
1




24
Лірика збірки І. Франка «З вершин і низин». Концепція поступу людства й незламний оптимізм у вірші «Гімн». Символ вічної жіночності, материнства й краси в поезії «Сікстинська мадонна».
ТЛ: сонет.
1




25
Поетична збірка І. Франка «Зів’яле листя». Емоційна гама почуттів ліричного героя в поезіях «Безмежне поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...», «Чого являєшся мені». Утвердження людських почуттів, ідеалу кохання.
ТЛ: неоромантизм.
1




26
Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя людини в «Легенді про вічне життя» І. Франка. Взаємне кохання як критерій щастя.
1




27
«Декадент» – поетичне кредо І. Франка. Життєствердна позиція ліричного героя. Віра в майбутнє своєї нації у вірші-заклику «Розвивайся ти, високий дубе…»
1




28
Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Неоромантичне звучання поеми.
1




29
Пролог до поеми «Мойсей» – заповіт І. Франка українському народові.
Значення творчості І. Франка.
ТЛ: філософська поезія; віршові розміри (повторення)
1




30
РМ2 (письмово). Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (за творчістю І.Франка)
1




31
Контрольна робота № 3 (контрольний класний твір за мистецькою спадщиною І. Франка)
1




32
Аналіз контрольного твору. Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в новітній інтерпретації. Гуманізм новели
1




33
ПЧ №1. Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру. Бесіда за драмою І. Франка «Украдене щастя». Творчість І. Франка (узагальнення й систематизація вивченого)
1





Українська література 10-х років ХХ ст..
32




34
Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського модернізму (Щ.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, Леся Українка, М.Вороний, В.Винниченко). Альманах «З-над хмар і долин», угрупування «Молода муза» - зв'язок зі світовою літературою, «нова школа» у прозі, «нова» драма на рубежі століть.
1




35
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість письменника, гуманізм світогляду. Загальна характеристика творчості.
1




36
Еволюція художньої свідомості митця: від народництва і реалізму до модернізму. Психологічна новела «Іntermezzo». Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу.
ТЛ: новела, імпресіонізм.
1




37
Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану  людини в новелі М. Коцюбинського «Intermezzo». Символічні образи. Поетика імпресіонізму.
1




38
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Духовний світ людини у зв’язку зі світом природи.
1




39
Фольклорне тло повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Образи та символи в повісті. Образи Івана й Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.
1




40
Ольга Кобилянська. Життя і творчість письменниці. Загальна характеристика творчості. Проза О. Кобилянської – найяскравіша модель раннього українського модернізму. Повість “Людина” (оглядово).
1




41
Повість «Земля» – психологічне трактування вічних проблем  (людини і землі, злочину і кари) на українському матеріалі. Проблема сакрально-містичного зв’язку людини із землею в повісті О. Кобилянської.
1




42
Розкриття споконвічного прагнення селянина бути господарем на землі. Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства в повісті О. Кобилянської «Земля».
1




43
Михайло і Сава – протилежні психологічні типи.  Марійка та Івоніка – уособлення цінностей народної моралі в повісті О. Кобилянської «Земля».
РМ № 3 (усно). Диспут на тему доведення Савиного злочину.
1




44
Сава і Рахіра – втілення духовної деградації.  Трагедія шляхетної, чутливої душі Анни в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя. Глибокий психологізм і символізм повісті О. Кобилянської «Земля».
ТЛ: символізм.
1




45
 Творчість М. Коцюбинського й О. Кобилянської (узагальнення й систематизація вивченого) Інструктаж до написання домашнього твору за повістю О. Кобилянської «Земля».
Контрольна робота № 4 «Творчість М. Коцюбинського й О. Кобилянської» (тест)
1




46
Василь Стефаник. Життєпис письменника. Загальна характеристика творчості митця.
ТЛ: експресіонізм.
1




47
Новаторство В. Стефаника. Новела «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості новели В. Стефаника «Камінний хрест».
1




48
Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного в новелі. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Танець головного героя як символ трагізму й розпачу від прощання з рідним краєм.
1




49
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях письменниці. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.
1




50
Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. Символічність, романтичні образи, прийом контрасту, сильна вольова особистість у вірші «Contra spem spero Громадянська лірика Лесі Українки. «І все-таки до тебе думка лине…», «І ти колись боролась, мов Ізраїль…»
ТЛ: неоромантизм.
1




51
Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики «Все-все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: «Він навіки згинув!..»
1




52
Фольклорно-міфологічна основа сюжету драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Поєднання високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша.
ТЛ: драма-феєрія.
1




53
Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей.
1




54
Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини.
1




55
Творчість В. Стефаника й Лесі Українки (узагальнення й систематизація вивченого). Підготовка до написання контрольного твору.
1




56
Контрольна робота № 5 (контрольний твір за літературною спадщиною Лесі Українки або В. Стефаника).
1




57
Аналіз контрольного твору.
Микола Вороний. Життя і творчість митця. Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» у вірші «Іванові Франкові».
1




58
Єдність краси природи і мистецтва в поезії М. Вороного «Блакитна панна».
Жіночий образ у вірші «Інфанта».
ТЛ: символізм (поглиблення знань).
1




59
РМ № 4 (письмово). Письмова навчальна творча робота (за поетикою віршів М. Вороного).
1




60
Олександр Олесь. Життя і творчість, світоглядні переконання митця. Патріотичні почуття в поезії «О слово рідне! Орле скутий!..»
1




61
Прагнення гармонії людини й природи. Музичність і звукова виразність у поезіях Олександра Олеся «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі».
1




62
Символізм драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в Казку». Дорога в казку – символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема вождя і маси у творі. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.
1




63
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадянська й політична діяльність. Загальна характеристика творчості письменника.
1




64
Прозові й драматичні твори В. Винниченка. Мала проза: ідейно-стильові особливості збірки «Краса і сила». Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина».
1




65
Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності) в новелі В. Винниченка «Момент».
1




66
Образ панни – втілення ідеї вічної жіночності й краси. Імпресіонізм новели В. Винниченка  «Момент». Значення художньої спадщини письменника.
ТЛ: неореалізм.
1




67
ПЧ № 2. Бесіда за трагедією В. Винниченка «Гріх» (або за романом «Записки кирпатого Мефістофеля»)
1




68
Творчість М. Вороного, Олександра Олеся й В. Винниченка (узагальнення й систематизація вивченого).
Контрольна робота № 6 «Творчість М. Вороного, Олександра Олеся, В. Винниченка» (тест)
1




69
Література рідного краю (поезія)
1




70
Підсумковий урок
1







Комментариев нет:

Отправить комментарий