Українська
мова
5 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
№ з/п
|
К-сть год
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата проведення
|
Скориг.
дата
|
Примітка
|
|||
1
|
1
|
Вступ
Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська
мова — державна мова України.
|
||||||
2
|
1
|
РМ1 Загальне уявлення про
мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання,
говоріння, письмо), їх особливості.
Особливості аудіювання. Навчальне
аудіювання тексту.
|
||||||
3
|
10
1
|
Повторення
вивченого в початкових класах
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.
|
||||||
4
|
1
|
Іменник.
Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях
іменників.
|
||||||
5
|
1
|
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях
прикметників.
|
||||||
6
|
1
|
Числівник
|
||||||
7
|
1
|
Займенник. Уживання однієї частини мови в
значенні іншої.
|
||||||
8
|
1
|
РМ2 Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й
письмове, монологічне й діалогічне.
Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично).
Діалог, його
розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування (діалог
етикетного характеру). Підготовка до здачі контрольного діалогу.
|
||||||
9
|
1
|
Дієслово. Голосні у особових
закінченнях дієслів. Не з дієсловами.
Правопис -шся, -ться у кінці
дієслів.
|
||||||
10
|
1
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників.
|
||||||
11
|
1
|
Тренувальні вправи. Апостроф. М’який знак.
|
||||||
12
|
1
|
Прийменник. Написання прийменників з іншими
частинами мови. Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв’язку слів у
реченні. Частки не, ні.
|
||||||
13
|
1
|
РМ3 Текст як продукт
мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Навчальне читання тексту наукового
стилю мовчки.
|
||||||
14
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №1(тестові
завдання). Повторення вивченого в
початкових класах.
|
||||||
15
|
1
|
Відомості з
синтаксису й пунктуації
Робота
над помилками, допущеними в тестових завданнях.
Словосполучення.
Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в
словосполученні.
|
||||||
16
|
1
|
РМ4 . Усна й письмова форми
тексту (висловлення). Простий план готового тексту. Ознайомлення з вимогами
до мовлення. Помилки в змісті й побудові висловлення (практично). Навчальний переказ розповідного
тексту.
|
||||||
17
|
1
|
Граматична
помилка та її умовне позначення (практично).
|
||||||
18
|
1
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).
|
||||||
19
20
|
1
1
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні,
питальні, спонукальні; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні
(повторення). Інтонування речень Розділові знаки в кінці речень
(повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).
РМ5 .
Розмовний,
науковий і художній стилі мовлення, сфера їх використання.
|
||||||
21
|
1
|
РМ6 Типи мовлення: розповідь, опис,
роздум, оцінка предмета (явища). Особливості побудови розповіді. Письмовий навчальний
твір-розповідь.
|
||||||
22
|
1
|
РМ7 Робота над помилками, допущеними у творі.
|
||||||
23
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольне читання мовчки тексту
художнього стилю.
|
||||||
24
|
1
|
Другорядні члени
речення: додаток, означення, обставини.
|
||||||
25
|
5
1
|
Додаток.
|
||||||
26
|
1
|
Означення
|
||||||
27
|
1
|
Обставини
|
||||||
28
|
1
|
Тренувальні вправи
|
||||||
29
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота № 2(тестові завдання). Відомості
синтаксису й пунктуації (словосполучення і речення. Головні та другорядні
члени речення)
|
||||||
30
|
1
|
Робота над помилками,
допущеними в тестових завданнях. Речення
з однорідними членами
Речення з однорідними членами (без сполучників і
зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. Правильне
інтонування речень з однорідними членами.
|
||||||
31
|
1
|
Узагальнювальне слово
при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах
у реченнях з однорідними членами.
|
||||||
32
|
1
|
Тренувальні вправи.
|
||||||
33
|
1
|
РМ8- Особливості побудови опису
предмета.
|
||||||
34
|
1
|
РМ9 Твір-опис окремих предметів у художньому стилі. Підготовка
до контрольного усного твору.
|
||||||
35
|
1
|
Звертання
непоширені й поширені. Роль звертань у
реченні (практично). Правильне інтонування речень із звертаннями. Розділові
знаки при звертанні (повторення).
|
||||||
36
|
1
|
Ознайомлення
з найбільш уживаними вставними словами
(практично). Правильне інтонування речень із вставними словами.
Виділення вставних слів на письмі комами.
|
||||||
37
|
1
|
Складні речення із
безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного
речення, з’єднаних
безсполучниковим і сполучниковим
зв’язком.
Правильне інтонування складних речень.
|
||||||
38
|
1
|
Тренувальні вправи.
|
||||||
39
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота № 3 (тестові завдання). «Відомості
із синтаксису й пунктуації (речення з однорідними членами, звертаннями та
вставними словами)».
|
||||||
40
|
1
|
Робота над помилками, допущеними в
тестових завданнях. Пряма мова. Діалог
Розділові знаки при
прямій мові
|
||||||
41
|
1
|
Тренувальні вправи.
Правильне інтонування речень із прямою мовою. Синонімічність речень із прямою
й непрямою мовою.
|
||||||
42
|
1
|
Контрольний
письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру
з елементами опису предмета за
простим планом (підготовча робота)
|
||||||
43
|
5
1
|
Контрольний письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру
з елементами опису предмета за
простим планом (виконання роботи).
|
||||||
44
|
1
|
РМ10 Робота над помилками, допущеними в
контрольному письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлювання
(практично).
|
||||||
45
|
1
|
Діалог. Тире при діалозі.
|
||||||
46
|
1
|
Тренувальні вправи. правильне інтонування
діалогів.
|
||||||
47
|
1
|
Тренувальні вправи.
|
||||||
48
|
1
|
Повторення, підготовка до контрольного диктанту
|
||||||
49
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота ( диктант) за І семестр
|
||||||
50
|
1
|
Повторення теми, підготовка до контрольної
тестової роботи.
|
||||||
51
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна
робота № 4 (тестові завдання).
Відомості із синтаксису і пунктуації (пряма мова, діалог).
|
||||||
52
|
1
|
Робота над помилками, допущеними в диктанті та тестових завданнях.
Узагальнення вивченого з теми «Відомості із синтаксису й пунктуації»
|
||||||
53
|
1
|
РМ11 Відповідь на уроках
української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у
науковому стилі.
|
||||||
54
|
1
|
РМ12
Особливості побудови
відгуку. Усний відгук про висловлювання товариша.
|
||||||
55
|
1
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Звуки мови й звуки мовлення.Голосні
й приголосні звуки.
|
||||||
56
|
1
|
Приголосні тверді й м’які,
дзвінкі й глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.
|
||||||
57
|
1
|
Позначення звуків мовлення на
письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове
значення букв я, ю, є, ї та
щ.Фонетична транскрипція (повторення)
|
||||||
58
|
1
|
РМ13 Усний докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. Підготовка до
усного контрольного переказу.
|
||||||
59
|
1
|
Склад. Основні правила
переносу. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.
Орфоепічна помилка (практично).
|
||||||
60
|
1
|
Вимова наголошених і
ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и],
[о] у коренях слів Вимова
префіксів пре-, при-, прі-. Орфограма (практично). Орфографічна помилка
(практично), її умовне позначення. Орфографічний словник.
|
||||||
61
|
1
|
РМ14 Особливості побудови елементарного роздуму
|
||||||
62
|
1
|
РМ15 Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів у
художньому стилі
|
||||||
63
|
1
|
Ненаголошені голосні,
що не перевіряються наголосом.
|
||||||
64
|
1
|
Робота над помилками,
допущеними в письмовому творі-роздумі. Тренувальні вправи.
|
||||||
65
|
1
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и]
та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів.
|
||||||
66
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольне аудіювання тексту художнього стилю.
|
||||||
67
|
1
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №5 (тестові завдання) «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».
|
||||||
68
|
1
|
Вимова приголосних звуків
Уподібнення приголосних звуків. Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.
|
||||||
69
|
1
|
Тренувальні вправи. Робота над
помилками, допущеними в тестових завданнях.
|
||||||
70
|
1
|
Спрощення в групах приголосних.
|
||||||
71
72
|
1
1
|
Тренувальні вправи
Контрольний докладний
переказ художнього тексту розповідного характеру за простим планом (підготовча робота, колективне складання
плану)
|
||||||
73
|
1
|
Контрольний докладний
переказ художнього тексту розповідного характеру за простим планом (виконання роботи)
|
||||||
74
|
1
|
РМ16 Робота над помилками,
допущеними в переказі
|
||||||
75
|
1
|
Найпоширеніші
випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і] [е] —[и]. Фонетична
транскрипція (повторення).
Чергування [о],[е] з [і] Чергування [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]
|
||||||
76
|
1
|
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]
(практично).
|
||||||
77
|
1
|
Тренувальні
вправи.
|
||||||
78
|
1
|
Основні випадки чергування у — в, і — й, з –із-зі .
|
||||||
79
|
1
|
Позначення м’якості приголосних
на письмі буквами ь, і, є, ю , я.
Правила вживання м’якого знака (повторення
й поглиблення).
|
||||||
80
|
1
|
Правила вживання апострофа.
Правильна вимова та написання слів з апострофом.
|
||||||
81
|
1
|
Подвоєння букв на позначення подовжених
м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.
|
||||||
82
|
1
|
Написання слів, що
увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви
и, і; правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і
власних назвах.
|
||||||
83
|
1
|
Тренувальні
вправи. Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.
|
||||||
84
|
1
|
Тренувальні
вправи. Контрольна робота №6(тестові
завдання) «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.»
|
||||||
85
|
1
|
Лексикологія
Робота над помилками,
допущеними в тестових завданнях. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні
слова (повторення).
Ознайомлення з тлумачним словником.
|
||||||
86
|
1
|
Використання
багатозначних слів у прямому й переносному значеннях
(повторення). Лексична помилка
(практично). Використання слів відповідно до їх значення.
|
||||||
87
|
1
|
Тренувальні вправи
|
||||||
88
|
1
|
РМ17 Особливості побудови опису тварини. Усний твір-опис тварини
(зокрема за картиною) у художньому стилі
|
||||||
89
|
1
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично
забарвлені слова.
|
||||||
90
|
1
|
Контрольний письмовий твір-опис тварини у художньому
стилі (підготовча робота)
|
||||||
91
|
1
|
Контрольний письмовий твір-опис тварини у художньому
стилі (виконання роботи)
|
||||||
92
|
1
|
Групи слів за значенням: синоніми,
антоніми,омоніми. Ознайомлення зі словниками синонімів,антонімів, паронімів.
|
||||||
93
|
1
|
РМ18
Робота над помилками, допущеними в
контрольному творі.
|
||||||
94
|
1
|
Тренувальні вправи.
Доцільність використання слів з переносним значенням, стилістично забарвлених
слів, лексичних повторів і синонімів як засобу зв’язку речень у тексті, а
також синонімів для уникнення невиправданих повторів слів. засвоєння складних
випадків слововживання. Словник іншомовних слів.
|
||||||
95
|
1
|
РМ19 Особливості
побудови оповідання. Усний твір-оповідання про випадок із життя.
|
||||||
96
|
1
|
РМ20 Письмовий твір-оповідання про випадок із життя
|
||||||
97
|
1
|
Робота над помилками, допущеними у творі. Тренувальні
вправи.
|
||||||
98
|
1
|
Тренувальні вправи. Повторення, підготовка до
контрольної роботи.
|
||||||
99
|
1
|
Контрольна робота №7 (тестові завдання) «Лексикологія»
|
||||||
100
|
1
|
Будова слова.
Орфографія
Робота над помилками,
допущеними в тестових завданнях. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і
закінчення — значущі частини слова
(повторення і поглиблення відомостей).
|
||||||
101
|
1
|
Спільнокореневі слова й
форми слова.
|
||||||
102
|
1
|
Тренувальні вправи.
|
||||||
103
|
1
|
РМ21 Лист рідним, друзям (письмово). Особливості його
побудови.
|
||||||
104
|
1
|
РМ22. Ділові папери. Адреса. Оформлення конверта.
|
||||||
105
|
1
|
Тренувальні вправи.
|
||||||
106
107
|
1
1
|
Правопис значущих
частин слова (повтореня). Написання префіксів пре-, при-, прі-.
Тренувальні вправи.
|
||||||
108
|
1
|
Використання в мовленні слів із
суфіксами і префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і
виразності. Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. Уникнення
помилок, пов’язаних з невиправданим уживанням спільнокореневих слів.
|
||||||
109
|
1
|
Тренувальні вправи.
|
||||||
110
111
|
1
1
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант за
ІІ семестр
Повторення вивченого з
теми, підготовка до контрольної роботи
|
||||||
112
|
1
|
Контрольна робота №8. (тестові завдання)
слова. Орфографія»
|
«Будова
|
|||||
113
|
1
|
Повторення й
узагальнення в кінці року
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях і диктантові. Синтаксис
і пунктуація.
|
||||||
114
|
1
|
Тренувальні вправи
|
||||||
115
|
1
|
Лексикологія.
|
||||||
116
|
1
|
Тренувальні вправи
|
||||||
117-118
|
1
|
РМ23-24. Повторення та узагальнення вивченого про
види мовленнєвої діяльності
|
||||||
119
|
1
|
Будова слова й орфографія.
|
||||||
120
|
1
|
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
|
||||||
121
|
1
|
Тренувальні вправи
|
||||||
122
|
1
|
Підсумковий урок.
|
||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий