среда, 17 августа 2016 г.

Календарне планування уроків української мови у 5 класі

Українська мова
 5 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)


№ з/п
К-сть год
Зміст навчального матеріалу
Дата проведення
Скориг.
дата
Примітка
1
1
Вступ
Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова — державна мова України.



2
1
РМ1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо),   їх особливості. Особливості аудіювання. Навчальне аудіювання тексту.




3

10
1

Повторення вивченого в початкових класах
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.






4

1

Іменник.  Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників.




5


1


Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників.







6



1



Числівник





7

1

Займенник. Уживання однієї частини мови в значенні іншої.




8









1









РМ2 Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове,   монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично). Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування (діалог етикетного характеру). Підготовка до здачі контрольного діалогу.




9


1


Дієслово. Голосні у особових закінченнях дієслів. Не з діє­словами. Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.





10

1

Прислівник. Правопис вивчених прислівників.





11

1

Тренувальні вправи. Апостроф. М’який знак.



12


1


Прийменник. Написання прийменників з іншими частинами мови. Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв’язку слів у реченні. Частки не, ні.




13

1

РМ3 Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема,  основна думка тексту,  мікротема. Будова тексту  (зачин, основна частина, кінцівка);  абзац. Ключові слова в тексті. Навчальне читання тексту наукового стилю мовчки.



14

1

Тренувальні вправи. Контрольна робота №1(тестові завдання). Повторення вивченого в початкових класах.




15







1






Відомості  з синтаксису й пунктуації
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях.
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.




16
1

РМ4 . Усна й письмова форми тексту (висловлення). Простий план готового тексту. Ознайомлення з вимогами до мовлення. Помилки в змісті й побудові висловлення (практично). Навчальний переказ розповідного тексту.




17


1


Граматична помилка та її умовне позначення (практично).



18


1


Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).




19





20


1





1


Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). Інтонування речень Розділові знаки в кінці речень (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

РМ5 .
Розмовний, науковий і художній стилі мовлення, сфера їх використання.




21


1


РМТипи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості побудови розповіді. Письмовий навчальний твір-розповідь.



22


1


РМ7  Робота над помилками, допущеними у творі.



23

1

Тренувальні вправи. Контрольне читання мовчки тексту художнього стилю.



24
1

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.





25


5
1


Додаток.




26

1


Означення




27

1


Обставини




28

1


Тренувальні вправи




29

1


Тренувальні вправи. Контрольна робота № 2(тестові завдання).  Відомості синтаксису й пунктуації (словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення)




30

1


Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Речення з однорідними членами
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. Правильне інтонування речень з однорідними членами.




31
1

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.





32


1


Тренувальні вправи.





33



1



РМ8- Особливості побудови опису предмета.



34


1


РМ9 Твір-опис окремих предметів у художньому стилі. Підготовка до контрольного усного твору.




35


1


Звертання непоширені й поширені. Роль  звертань у реченні (практично). Правильне інтонування речень із звертаннями. Розділові знаки при звертанні (повторення). 




36


1


Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  (практично). Правильне інтонування речень із вставними словами. Виділення вставних слів на письмі комами.




37


1


Складні речення із безсполучниковим і сполучни­ковим зв'язком. Кома між частинами складного речення,  з’єднаних безсполучниковим   і сполучниковим зв’язком.
Правильне інтонування складних речень.




38

1

Тренувальні вправи.



39

1

Тренувальні вправи. Контрольна робота № 3 (тестові завдання).  «Відомості із синтаксису й пунктуації (речення з однорідними членами, звертаннями та вставними словами)».



40


1


Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Пряма мова. Діалог
Розділові знаки при прямій мові



41


1


Тренувальні вправи. Правильне інтонування речень із прямою мовою. Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.



42

1

 Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису предмета за простим планом (підготовча робота)





43

5
1

Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису предмета за простим планом (виконання роботи).




44

1

РМ10  Робота над помилками, допущеними в контрольному письмовому переказі. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично).



45

1

Діалог. Тире при діалозі.





46

1

Тренувальні вправи. правильне інтонування діалогів.




47


1


Тренувальні вправи.



48

1

Повторення, підготовка до контрольного диктанту




49




1

Тренувальні вправи. Контрольна робота ( диктант) за І семестр







50

1

Повторення теми, підготовка до контрольної тестової роботи.




51

1

Тренувальні вправи. Контрольна робота № 4 (тестові завдання). Відомості із синтаксису і пунктуації (пряма мова, діалог).



52
1
Робота над помилками, допущеними в диктанті та тестових завданнях. Узагальнення вивченого з теми «Відомості із синтаксису й пунктуації»




53

1

РМ11 Відповідь на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі.



54

1

РМ12
Особливості побудови відгуку. Усний відгук про висловлювання товариша.





55

1

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Звуки мови й звуки мовлення.Голосні й приголосні звуки.




56

1

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.




57



1



Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.Фонетична транскрипція (повторення)



58



1



РМ13 Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. Підготовка до усного контрольного переказу.



59

1

Склад. Основні правила переносу. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.
Орфоепічна помилка (практично).




60

1

Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів Вимова префіксів пре-, при-, прі-. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. Орфографічний словник.




61

1

РМ14  Особливості побудови елементарного роздуму



62


1


РМ15 Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі





63




1



Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.





64


1


Робота над помилками, допущеними в письмовому творі-роздумі. Тренувальні вправи.



65


1


Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів.




66

1

Тренувальні вправи. Контрольне аудіювання тексту художнього стилю.



67


1


Тренувальні вправи. Контрольна робота №5 (тестові завдання) «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».




68



1

Вимова приголосних звуків
Уподібнення приголосних звуків. Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.






69


1
Тренувальні вправи. Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях.




70

1

Спрощення в групах приголосних.







71

72

1

1

Тренувальні вправи
Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру за простим планом (підготовча робота, колективне складання плану)




73




1



Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру за простим планом (виконання роботи)




74

1

РМ16 Робота над помилками, допущеними в переказі





75

1

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о][а], [е][і] [е][и]. Фонетична транскрипція  (повторення).
Чергування [о],[е] з [і] Чергування [е][о] після [ж],[ч], [ш]




76

1

Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′] (практично).




77

1

Тренувальні вправи.



78


1


Основні випадки чергування у — в, і — й, з –із-зі .





79

1

Позначення м’якості приголосних на письмі бук­вами ь, і, є, ю , я. Правила вживання  м’якого знака (повторення й поглиблення).




80


1


Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.





81

1

Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.




82


1


Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис  знака м’якшення  й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах.




83


1


Тренувальні вправи. Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.



84


1


Тренувальні вправи. Контрольна робота №6(тестові завдання) «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.»



85


1


Лексикологія
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Лексичне значення слова. Однозначні й багато­значні слова (повторення).
Ознайомлення з тлумачним словником.



86




1




Використання  багатозначних слів у пря­мому й переносному значеннях (повторення).  Лексична помилка (практично). Використання слів відповідно до їх значення.




87
1

Тренувальні вправи






88

1

РМ17  Особливості побудови  опису тварини. Усний твір-опис тварини (зокрема за картиною) у художньому стилі




89


1

Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.





90


1


Контрольний письмовий твір-опис тварини у художньому стилі (підготовча робота)



91

1

Контрольний письмовий твір-опис тварини у художньому стилі (виконання роботи)




92


1


Групи слів за значенням: синоніми, антоніми,омоніми. Ознайомлення зі словниками синонімів,антонімів, паронімів.




93


1


РМ18  Робота над помилками, допущеними в контрольному творі.




94


1


Тренувальні вправи. Доцільність використання слів з переносним значенням, стилістично забарвлених слів, лексичних повторів і синонімів як засобу зв’язку речень у тексті, а також синонімів для уникнення невиправданих повторів слів. засвоєння складних випадків слововживання. Словник іншомовних слів.



95

1

РМ19 Особливості побудови оповідання. Усний твір-оповідання про випадок із життя.



96

1

РМ20 Письмовий твір-оповідання про випадок із життя




97


1


Робота над помилками, допущеними у творі. Тренувальні вправи.



98
1

Тренувальні вправи. Повторення, підготовка до контрольної роботи.




99


1


Контрольна робота №7 (тестові завдання) «Лексикологія»



100


1


Будова слова. Орфографія
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення  — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).




101

1

Спільнокореневі слова й форми слова.





102


1


Тренувальні вправи.



103

1

РМ21 Лист рідним, друзям (письмово). Особливості його побудови.




104

1

РМ22.  Ділові папери. Адреса. Оформлення конверта.



105

1

Тренувальні вправи.



106

107

1

1

Правопис значущих частин слова (повтореня). Написання префіксів пре-, при-, прі-. 
Тренувальні вправи.



108
1
Використання в мовленні слів із суфіксами і префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності. Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. Уникнення помилок, пов’язаних з невиправданим уживанням спільнокореневих слів.





109




1


 Тренувальні вправи.



110


111

1


1

Тренувальні вправи. Контрольний диктант за ІІ семестр

Повторення вивченого з теми, підготовка до контрольної роботи



112
1

Контрольна робота №8. (тестові завдання)
слова. Орфографія»
«Будова




113

1

Повторення й узагальнення в кінці року

Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях і диктантові. Синтаксис і пунктуація.





114

1

Тренувальні вправи

 

 


115


1


Лексикологія.

 




 

 


116


1


Тренувальні вправи



117-118

1

РМ23-24.  Повторення та узагальнення вивченого про види мовленнєвої діяльності



119

1

Будова слова й орфографія.





120

1

Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.





121
1
Тренувальні вправи



122
1
Підсумковий урок.






Комментариев нет:

Отправить комментарий