Українська мова
Усього 122 години на рік
, 3,5 години на тижденьУсього 122 години на рік
6 клас
І семестр
№ з/п
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть год.
|
Дата
|
Примітки
|
||||
1
|
Вступ. Краса і багатство української мови.
|
1
|
||||||
2
|
Розвиток мовлення №1.
Повторення вивченого про мовлення. Загальне
уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення,
адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце
спілкування (практично).
|
1
|
РМ №1.
|
|||||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (7
год.)
|
||||||||
3
|
Словосполучення і речення. Головні члени речення. Просте речення. Розділові
знаки у простому реченні.
|
1
|
||||||
4
|
Звертання, вставні слова. Частини мови, якими
виражаються звертання, вставні слова.
|
1
|
||||||
5
|
Однорідні члени речення. Частини мови, якими виражаються однорідні члени
речення.
|
|||||||
6
|
Розділові знаки у простому реченні. Правильне інтонування простих речень
зі звертаннями, вставними словами, однорідними членами речення, різних за
метою висловлювання.
|
1
|
||||||
7
|
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні. Інтонування
складних речень.
|
1
|
||||||
8
|
Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові та діалозі.
|
1
|
||||||
9
|
Розвиток мовлення №2. Діалог, його
розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з
особистими враженнями від подій, спостереженнями, обміном думками, життєвим
досвідом учнів, етикетного характеру. Підготовка
до здачі контрольного діалогу.
|
1
|
||||||
10
|
РМ № 3. Повторення вивченого про
текст, його основні ознаки, особливості будови, використання мовних засобів
звязку між його частинами. Вибірковий переказ
тексту наукового стилю з елементами роздуму (усно).
|
1
|
||||||
11
|
Орфограми у префіксах, коренях, суфіксах і на межі значущих частин слова
та основ.
|
1
|
||||||
12
|
Тренувальні вправи. Контрольна
робота № 1 (тестові завдання) Повторення, узагальнення й поглиблення
вивченого.
|
1
|
||||||
Лексикологія. Фразеологія
|
||||||||
13
|
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Групи слів за їх
походженням: власне українські слова і запозичені. Тлумачний словник
української мови. Словник іншомовних слів
|
1
|
||||||
14
|
Розвиток мовлення №4.
Повторення вивченого про типи
мовлення. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення. Особливості побудови
опису приміщення. Докладний письмовий переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення (підготовча
робота). Складний план готового тексту.
|
1
|
||||||
15
|
Розвиток мовлення №5.
Письмовий докладний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису приміщення.
|
1
|
||||||
16
|
Робота над помилками, допущеними в переказі. Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||
17
|
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми,
історизми), неологізми.
|
1
|
||||||
18
|
Пароніми. Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||
19
|
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова.
|
1
|
||||||
20
|
Діалектні , просторічні слова.
|
1
|
||||||
21
|
Професійні слова і терміни. Офіційно-ділова лексика.
|
1
|
||||||
22
|
Розвиток мовлення №6.
Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий
стиль. Ділові папери. Оголошення. План роботи.
Особливості його побудови
|
1
|
||||||
23
|
РМ № 7. Ділові папери. Оголошення. Особливості його побудови
|
1
|
||||||
24
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі
членів речення. Ознайомлення з фразеологічним словником.
|
1
|
||||||
25
|
Джерела українських фразеологізмів, їх різновиди. Прислів’я, приказки,
крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.
|
1
|
||||||
26
|
Тренувальні вправи. Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному
мовленні, визначення їх ролі в текстах різних стилів.
|
|||||||
27
|
Контрольна робота №2 (тестові завдання).
« Лексикологія. Фразеологія»
|
1
|
Контрольна робота №2.
|
|||||
Словотвір. Орфографія (9 год.)
|
||||||||
28
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово – база для утворення іншого
слова.
|
1
|
||||||
29
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний,
префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова
префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури,
перехід слів з однієї частини мови в іншу. Словотвірний ланцюжок.
Словотвірний розбір слова.
|
1
|
||||||
30
|
РМ №8. Контрольний письмовий
докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
приміщення (підготовча робота).
|
1
|
||||||
31
|
РМ №9. Контрольний письмовий
докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису
приміщення
|
1
|
||||||
32
|
РМ №10. Робота над удосконаленням мовлення. Аналіз помилок, допущених у
переказі
|
1
|
||||||
33
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням
–чн-(-шн-).
|
1
|
||||||
34
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із
суфіксами
–ств(о), -зтв(о),-цтв(о).
|
1
|
||||||
35
|
Складні слова. Сполучні о,е в
складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів
із пів-.
|
1
|
||||||
36
|
Творення та правопис складноскорочених слів.
|
1
|
||||||
37
|
Складні випадки слововживання. Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||
38
|
Контрольна робота №3.
«Словотвір. Орфографія» (тестові завдання).
|
1
|
Контрольна робота №3.
|
|||||
Морфологія. Орфографія
|
||||||||
39
|
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Загальна
характеристика частин мови.
|
1
|
||||||
Іменник (20 год.)
|
||||||||
40
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль. Іменники загальні та власні, конкретні та абстрактні
(повторення і поглиблення). Збірні іменники. Велика буква і лапки у власних
назвах.
|
1
|
||||||
41
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Запобігання помилкам
у визначенні роду окремих іменників.
|
1
|
||||||
42
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або
тільки множини.
|
1
|
||||||
43
|
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Особливості написання
іменників у кличному відмінку. Уживання відмінкових форм іменників кличного
відмінка при звертаннях. Синонімічність деяких відмінкових закінчень
|
1
|
||||||
44
|
РМ №11. Особливості побудови опису
приміщення. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень у
художньому стилі за простим планом. Підготовка
до здачі усного контрольного твору.
|
1
|
||||||
45
|
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.
|
1
|
||||||
46
|
Відмінювання іменників І відміни. Особливості написання іменників у
кличному відмінку.
|
1
|
||||||
47
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників
чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях
іменників чоловічого роду ІІ відміни.
|
1
|
||||||
48
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни. Відмінювання іменників ІV відміни.
|
1
|
||||||
49
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників
|
1
|
||||||
50
|
Відмінювання іменників множинної форми.
|
1
|
||||||
51
|
Повторення, підготовка до контрольного диктанту.
|
1
|
||||||
52
|
Тренувальні вправи. Контрольний
диктант за І семестр.
|
1
|
Контрольний диктант 1.
|
|||||
53
|
Контрольне читання мовчки
тексту художнього стилю. Повторення, підготовка до контрольної роботи
|
1
|
Читання мовчки.
|
|||||
54
|
Контрольна робота №4.
«Іменник. Відмінювання
іменників»
(тестові завдання).
|
1
|
Контрольна робота №4.
|
|||||
55
|
Аналіз контрольної роботи. РМ №12.
Основні матеріали для твору (практично). Простий
план власного висловлення. Усний твір-опис природи на основі особистих
вражень у художньому стилі.
|
1
|
||||||
56
|
РМ №13.Повідомлення
на лінгвістичну тему в науковому стилі.
|
1
|
||||||
57
|
Написання не з іменниками.
|
1
|
||||||
58
|
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я),
-енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).
|
1
|
||||||
59
|
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові
|
1
|
||||||
60.
|
Розвиток мовлення № 14.
Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі.
|
1
|
||||||
61
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення)
|
1
|
||||||
62
|
Узагальнення вивченого з теми «Іменник»
|
1
|
||||||
63
|
Розвиток мовлення № 15.
Робота над помилками, допущеними у творі-описі
|
1
|
||||||
64
|
Тренувальні вправи. Контрольна
робота № 5 (тестові завдання)
Творення іменників. Правопис іменників.
|
1
|
||||||
Прикметник
|
||||||||
65
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
||||||
66
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід
прикметників з однієї групи в іншу.
|
1
|
||||||
67
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.
|
1
|
||||||
68
|
Тренувальні вправи
|
1
|
||||||
69
|
Робота над помилками. Відмінювання
прикметників. Повні й короткі форми прикметників. Прикметники твердої і
м’якої груп, їх відмінювання.
|
1
|
||||||
70
|
РМ № 16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису природи. Підготовка
до здачі контрольного переказу.
|
1
|
||||||
71
|
РМ №17. Вибірковий письмовий переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису природи.
|
1
|
||||||
72
|
Робота над помилками, допущеними у переказі. Творення прикметників
(практично). Перехід прикметників у іменники.
|
1
|
||||||
73
|
Написання прикметників із суфіксами
–еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-,
-зьк-
|
1
|
||||||
74
|
Букви е, о, и у прикметникових
суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (-йов-,
-ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.
|
1
|
||||||
75
|
Написання не з прикметниками.
|
1
|
||||||
76
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках.
|
1
|
||||||
77
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс.
|
1
|
||||||
78
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||
79
|
Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір прикметника як частини
мови.
|
1
|
||||||
80
|
РМ №18. Докладний
переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи
(підготовча робота).
|
1
|
||||||
81
|
РМ №19. Докладний
переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи
(виконання роботи).
|
1
|
||||||
82
|
Повторення теми. Підготовка до контрольної роботи.
|
1
|
||||||
83
|
Тренувальні вправи. Контрольна
робота № 5 (тестові завдання) «Прикметник
як частина мови»
|
1
|
||||||
84
|
РМ №20. Робота над
помилками,допущеними в навчальному переказі. Аналіз тематичної контрольної
роботи.
|
1
|
||||||
Числівник (10 год.)
|
||||||||
85
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники
у фразеологізмах, засвоєння таких фразеологізмів
|
1
|
||||||
86
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і
порядкові.
|
1
|
||||||
87
|
Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених
числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.
|
1
|
||||||
88
|
Тренувальні вправи
|
1
|
||||||
89
|
РМ №21. Твір
– роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у
художньому стилі (підготовча робота).
|
1
|
||||||
90
|
РМ №22. Твір
– роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у
художньому стилі (виконання роботи).
|
|||||||
91
|
Робота над помилками, допущеними у творі-роздумі. Відмінювання кількісних
числівників. Букв ь в кінці
числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.
|
1
|
||||||
92
|
Правильне вживання кількісних числівників з іменниками у всіх відмінках
|
1
|
||||||
93
|
Тренувальні вправи. Використання числівників у текстах різних стилях
мови.
|
1
|
||||||
94
|
Контрольний письмовий докладний
переказ тексту - роздуму.
|
1
|
Контрольний переказ.
|
|||||
95
|
Контрольний письмовий докладний
переказ тексту-роздуму.
|
1
|
Контрольний переказ.
|
|||||
96
|
Відмінювання порядкових числівників. Уживання числівників для позначення
дат, часу (годин).
|
1
|
||||||
97
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
||||||
98
|
РМ №23. Аналіз контрольного переказу.
|
1
|
||||||
99
|
РМ №24. Оповідання, особливості його
побудови. Усний твір – оповідання за жанровою
картиною.
|
1
|
||||||
100
|
Тренувальні вправи. Розбір числівника як частини мови.
|
1
|
||||||
101
|
Контрольна робота № 7.
«Числівник» (тестові завдання).
|
1
|
Контрольна робота №7.
|
|||||
Займенник (10 год.)
|
||||||||
102
|
Робота над помилками. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль. Написання займенників із прийменниками окремо.
|
1
|
||||||
103
|
Розряди займенників за значенням.
|
1
|
||||||
104
|
Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенників. Використання особового
займенника ВИ у ввічливому значенні при звертанні до однієї особи.
|
1
|
||||||
105
|
Зворотній займенник себе.Відмінювання.
|
1
|
||||||
106
|
Присвійні та вказівні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників.
|
1
|
||||||
107
|
РМ №25. Контрольний
твір-оповідання на основі побаченого (підготовча робота)
|
1
|
||||||
108
|
РМ №26. Контрольний
твір-оповідання на основі побаченого (виконання роботи)
|
1
|
||||||
109
|
Робота над помилками, допущеними у контрольному творі. Питальні, відносні
та заперечні займенники, їх відмінювання. Правопис заперечних займенників.
|
1
|
||||||
110
|
Неозначені займенники. Написання разом і через дефіс неозначених
займенників Означальні займенники, їх відмінювання.
|
1
|
||||||
111
|
Тренувальні вправи.
Контрольне аудіювання тексту
художнього стилю.
|
1
|
Контрольне аудіювання Аналіз контрольного
диктанту.
|
|||||
112
|
Тренувальні вправи. Уживання займенників як сполучних слів для зв’язку
речень у тексті.
|
1
|
||||||
113
|
Тренувальні вправи. Контрольна
робота (диктант).
|
1
|
Контрольний диктант
|
|||||
114
|
Повторення вивченого з теми, підготовка до контрольної роботи.
|
1
|
||||||
115
|
Тренувальні вправи. Контрольна
робота № 8.
«Займенник» (тестові завдання).
|
1
|
Контрольна робота №8.
|
|||||
116
|
Аналіз контрольних робіт. Узагальнення теми.
|
1
|
||||||
Повторення і узагальнення вивченого за рік (4 год.)
|
||||||||
117
|
Лексикологія
|
1
|
||||||
118
|
Тренувальні вправи
|
1
|
||||||
119
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з словотвору й орфографії.
|
1
|
||||||
120
|
РМ №27. Повторення та узагальнення
вивченого про види мовленнєвої діяльності
|
1
|
||||||
121
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.
|
1
|
||||||
122
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.
|
1
|
||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий