Українська
література
5 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
№
з/п
|
Кількість годин
|
Зміст
|
Дата прове
дення
|
Скориг. дата
|
Приміт
ка
|
||||||
1
|
1
|
Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської
душі в художньому слові. Образне слово – першоелемент літератури. Художня
література як мистецтво слова. Види мистецтва.
ТЛ: образне слово.
|
|||||||||
Світ фантазії, мудрості (4)
|
|||||||||||
2
|
1
|
Початок
словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи та легенди українців: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Дажбог». Первісні
уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської
поведінки. Добро і зло, їхня роль у житті.
ТЛ:міф, фольклор, легенда.
|
|||||||||
3
|
1
|
Легенди «Чому пес живе коло людини?», «Неопалима
купина»
|
|||||||||
4
|
1
|
Легенди «Як виникли Карпати», «Чому в морі є
перли і мушлі». Добро і
зло, їх роль у житті
|
|||||||||
5
|
1
|
Народні перекази: «Прийом у запорожців». Лицарство та відвага запорозьких козаків
ТЛ:переказ.
|
|||||||||
Народні казки (6)
|
|||||||||||
6
|
1
|
Тематика
народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі
тощо). «Про правду й кривду». Зміст
казки.
ТЛ: народна казка.
|
|||||||||
7
|
1
|
Народне
уявлення про добро і зло в казці. «Про
правду й кривду»
|
|||||||||
8
|
1
|
Побудова казки
(зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина».Характеристика дійових осіб твору.
ТЛ: гіпербола.
|
|||||||||
9
|
1
|
«Ох». Зміст казки, характеристика казкових героїв.
РМ №1. Усний переказ фрагмента
твору.
|
|||||||||
10
|
1
|
Аналіз
фантастичного й реального «Летючий
корабель». Аналіз смішного й страшного, красивого й потворного в казці
|
|||||||||
11
|
1
|
Виразне читання казок. Спорідненість українських казок з казками
народів світу
ТЛ. Засоби виразного читання.
|
|||||||||
12
|
1
|
Література рідного краю №1. Легенди, перекази рідного краю. Народні
казки Кіровоградщини
|
|||||||||
13
|
1
|
Контрольна робота №1. «Світ фантазії, мудрості:
міфи та легенди, народні перекази, казки» (тести, відповіді на запитання)
|
|||||||||
Літературні казки (11)
|
|||||||||||
14
|
1
|
Літературні
казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. І.Франко. Дитинство письменника. І.
Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). «Фарбований Лис»
ТЛ: літературна казка.
|
|||||||||
15
|
1
|
І.Франко.
«Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру. Головні і другорядні
персонажі.
|
|||||||||
16
|
1
|
І.Франко.
«Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів
ТЛ: мова автора і мова персонажів.
|
|||||||||
17
|
1
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його
фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». Образи
фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору
|
|||||||||
18
|
1
|
Василь
Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності
(портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки.
ТЛ: портрет.
|
|||||||||
19
|
1
|
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. Казкова історія і
сучасне життя у творі «Цар Плаксій та
Лоскотон».
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм).
|
Позакласне читання №1.
|
||||||||
20
|
1
|
Василь
Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».
Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична та
оптимістична)
ТЛ: порівняння, епітети (повторення)
|
|||||||||
21
|
1
|
Василь
Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Виразне
читання уривків казки
|
|||||||||
22
|
1
|
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні
Недоладії». Повість-казка
сучасної дитячої письменниці.
|
|||||||||
Жанрово-композиційна
своєрідність повісті. Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни
Недоладії та її мешканців. Морально-етичні проблеми в казці.
|
|||||||||||
23
|
1
|
Характеристика
образів повісті-казки. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому
|
|||||||||
24
|
1
|
Позакласне читання №2. Галина Малик. «Злочинці з
паралельного світу»
|
|||||||||
25
|
1
|
Література рідного краю №2. Володимир Гаранін
|
|||||||||
Із народної мудрості (4)
|
|||||||||||
26
|
1
|
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма
загадок
ТЛ: загадка.
|
|||||||||
27
|
1
|
Види загадок
(про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин)
|
|||||||||
28
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його
оцінка в прислів’ях і приказках
ТЛ: прислів’я, приказка.
|
Вивчити напам’ять кілька загадок
прислів’ївприказок (на вибір)
|
|||||||||
29
|
1
|
Розвиток мовлення №2. Творча робота з прислів’ям (приказкою):
тлумачення змісту, написання міні-твору на тему одного із прислів’їв (приказки)
|
|||||||||
30
|
1
|
Позакласне читання №2. Читання прислів’їв,
приказок та
загадок, які побутували на Кіровоградщині
|
|||||||||
31
|
1
|
Контрольна робота №2 «Світ фантазії, мудрості:
літературні казки І.Франко, В.Королів-Старий, В.Симоненко, Г.Малик. Загадки. Прислів’я»
(тести, відповіді на запитання)
|
|||||||||
32
|
1
|
Повторення та
узагальнення вивченого в І семестрі
|
|||||||||
33
|
1
|
Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна
основа його віршових загадок. «Химерний,
малий…», «Що за птиця?»
ТЛ: акровірш (повторення)
|
|||||||||
34
|
1
|
Життєствердний
пафос віршів Л.Глібова. Особливості його поетичної мови. «Хто
вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?»
|
|||||||||
Історичне минуле нашого народу (5)
|
|||||||||||
35
|
1
|
Літописні оповіді.. «Три
брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і
повертається до Києва. Смерть Святослава»,
ТЛ: літопис.
|
|||||||||
36
|
1
|
«Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом
печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до
своєї землі. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення
літописання для нащадків.
|
|||||||||
37
|
1
|
«Повість
временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для
нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Любов князів до
своєї землі; їхня сила духу, воля, благородство, рішучість, сміливість,
вірність.
|
|||||||||
38
|
1
|
Олександр Олесь. Поезії з книжки «Княжа Україна», їх зв'язок з
літописами. Розповіді про давньоруських князів . «Заспів»,
«Україна в старовину» (поезії)
|
|||||||||
39
|
1
|
Олександр Олесь. «Похід
на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Поетична
оповідь про минуле нашого народу, князя Київської Русі та його заповіт
|
|||||||||
40
|
1
|
РМ № 3. Письмовий твір-роздум про зв’язок
минулого із сучасним «Заповіти наших предків»
|
|||||||||
41
|
1
|
Олександр Олесь. Драматичний твір на тему народної казки «Микита Кожум’яка» Зв'язок у
драмі-казці історичного минулого із сучасністю
ТЛ:драматичний твір і його
побудова.
|
|||||||||
42
|
1
|
Виразне читання № __ в особах драми-казки «Микита
Кожум’яка». Виокремлення в ній найнапруженіших епізодів.
|
|||||||||
43
|
1
|
ПЧ № 3. Історичне минуле українського народу в
сучасній літературі.
|
|||||||||
44
|
1
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» -
пригодницька повість сучасної письменниці.
ТЛ: епічний твір
|
|||||||||
45
|
1
|
Фантастичне і реальне в повісті. Важливість знань про історичне минуле
нашого народу в житті людини.
|
|||||||||
46
|
1
|
«Таємниця козацької шаблі» - твір про справжні життєві цінності. Стосунки
між дорослими й дітьми.
|
|||||||||
47
|
1 Резервний час
|
Контрольна робота №3 «Із
народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле
нашого народу. Літописні оповіді. О.Олесь, З. Мензатюк» (тести, відповіді на
запитання)
|
|||||||||
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ
ПРИРОДИ
|
|||||||||||
48
|
1
|
Робота над
помилками, допущеними в контрольній роботі. Т. Шевченко. Україна часів
Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство ( на основі повісті С.Васильченка
«В бур’янах»).
|
|||||||||
49
|
1
|
Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…» Картини довколишнього світу, природи в
поезії.
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.
|
Вивчити напам’
ять поезію
|
||||||||
50
|
1
|
«Садок вишневий коло хати…» Картини довколишнього світу, природи в
поезіях – інша художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів
образної мови
|
Вивчити напам’
ять поезію
|
||||||||
51
|
1
|
Виразне читання напам’ять віршів. Декламування творів
Т.Шевченка
|
|||||||||
52
|
1
|
Павло Тичина. Коротко про поета. Майстерність відтворення
краси природи в поезіях «Не бував ти у
наших краях!», «Гаї шумлять…»
ТЛ: метафора.
|
|||||||||
53
|
1
|
Вираження
життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в
поезії «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини
|
Вивчити напам’
ять: один вірш (на вибір)
|
||||||||
54
|
1
|
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне
протистояння добра і зла – наскрізна тема оповідання «Лось»
|
|||||||||
55
|
1
|
Співчуття,
милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у
захисті гуманних переконань.
ТЛ: оповідання.
|
|||||||||
56
|
1 Резервний час
|
Контрольна робота №4 (тестові завдання). Рідна Україна. Світ природи (твори Т.Шевченка, П.Тичини,
Є.Гуцала)
|
|||||||||
57
|
1
|
Робота над помилками.
Максим Рильський. Вміння бачити красу рідної природи й створювати
красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»)
|
|||||||||
58
|
1
|
Єдність людини
й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою
пишною…», «Люби природу не як символ…»
|
Вивчити напам’ятьодин вірш (на
вибір)
|
||||||||
59
|
1
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в
оповіданні «Дивак». Паралельність і єдність двох світів –
природи й людини. Точність і лаконізм описів природи.
|
Вивчити напам’ять уривок від слів «В бору снігу
мало» до слів «дятел порається»
|
||||||||
60
|
1
|
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь,
його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна
поведінка Олеся як позиція особистості.
|
|||||||||
61
|
1 Резервний час
|
Розвиток мовлення № 4. Усний твір-характеристика літературного героя на основі складеного
плану
|
|||||||||
62
|
1
|
Позакласне читання №4. Олена Пчілка. «Сосонка»
|
|||||||||
63
|
1
|
Микола Вінграновський. Основні відомості про письменника. «Сіроманець».
Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії
людини та тварини
|
|||||||||
64
|
1
|
Переказ
найцікавіших епізодів повісті. Гуманізм повісті.
|
|||||||||
65
|
1
|
Доброта,
вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо
у відстоюванні своєї позиції. Характеристика головного героя за планом.
|
|||||||||
66
|
1
|
РМ № 5. Контрольний твір. Написання
вітального слова на честь літературного твору, героя, автора на основі
текстів, що вивчалися.
|
|||||||||
67
|
1
|
Література рідного краю №3. О.Жовна «Маленьке
життя»
|
|||||||||
68
|
1
|
Література рідного краю №4. О.Жовна «Маленьке
життя»
|
|||||||||
69
|
1 Резервний час
|
Контрольна робота №5. (тестові завдання) «Рідна
Україна. Світ природи» (твори М.Рильського, Гр.Тютюнника, М.Вінграновського)
|
|||||||||
70
|
1
|
Аналіз
контрольної роботи та контрольного твору
Повторення та узагальнення. Рекомендована література для читання влітку
|
|||||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий