Українська література
Усього 70 годин на рік, 2 години на тиждень
Усього 70 годин на рік, 2 години на тиждень
6 клас
№ уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-ть
год.
|
Дата
|
Скор. дата
|
Прим.
|
Вступ ( 1 год )
1.
|
Вступ.
Книжка в житті людини. Письменник – особливо обдарована
людина, його праця над художнім твором. Розповіджь про те, як «робиться»
книга. Сучасний читач і його роль у новому “житті” твору.
|
1
|
|||||||
Загадково прекрасна і славна давнина України (13
год)
|
|||||||||
2.
|
Календарно-обрядові
пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди.
Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня,
календарно-обрядові пісні.
|
1
|
|||||||
3.
|
Пісні літнього циклу:
русальні, купальські, жниварські.
|
1
|
.
|
||||||
4.
|
Пісні зимового циклу.
ТЛ: повтори(рефрен),
анафора.
|
1
|
|||||||
5.
|
Веснянки
|
1
|
|||||||
6.
|
Народні колискові пісні
ТЛ: колискова.
|
1
|
|||||||
7.
|
РМ №1. Письмова відповідь на
запитання «Яку роль відіграє колискова в житті дитини?»
|
1
|
|||||||
8.
|
Аналіз письмової
роботи. ЛРК №1.
Календарно-обрядові пісні рідного краю.
|
1
|
|||||||
9.
|
ПЧ №1. Фольклорне свято.
|
1
|
|||||||
10.
|
Контрольна робота №1. Загадково прекрасна і славна
давнина України (фольклор) (тестові завдання)
|
1
|
|||||||
11.
|
Пісні літературного
походження. “Ще не вмерла Україна” П.Чубинського, М.Вербицького –
національний гімн нашої держави.
ТЛ: гімн.
|
1
|
|||||||
12.
|
Легенда про дівчину-Україну,
яку Господь обдарував піснею. “Молитва” О.Кониського. “На долині туман”
В.Діденка – пісня, що стала народною.
|
1
|
|||||||
13.
|
«Ой у лузі червона
калина похилилась» С.Чарнецького і Г.Труха – пісня, що стала народною.
Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.
|
1
|
|||||||
14.
|
ЛРК №2. Автори
стрілецьких пісень – наші земляки (або Авторські пісні, що стали народними)
|
1
|
|||||||
15.
|
М.Вороний. коротко про
письменника. Поема “Євшан-зілля”. Патріотичні почуття й толерантне ставлення
до інших народів
|
1
|
.
|
||||||
16.
|
М.Вороний. Поема
«Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса
природи рідного краю.
ТЛ: ліро-епічний твір,
поема, ліричний герой.
|
1
|
|||||||
17.
|
Т.Шевченко. відомості
про перебування поета в С.-Петербурзі. Провідний мотив вірша “Думка” (“Тече
вода в синє море...”).
ТЛ: ліричний твір,
строфа.
|
1
|
Нап.
|
||||||
18.
|
Патріотичні мотиви
творів Т.Шевченка, їх героїчний пафос, зображення в них історичного минулого.
Історична основа та зміст поеми “Іван Підкова” (без вступу). Риси характеру й
поведінка козацьких ватажків, їхні стосунки з прідлеглими. Особливості
художніх засобів зображення штормового моря, бою. Специфіка ліричних і
ліро-епічних творів.
|
1
|
|||||||
19.
|
В.Рутківський.
Творчість відомого украї\нського письменника. «Джури козака Швайки» («На
козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють
вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору.
|
1
|
|||||||
20.
|
Тема боротьби
українських козаків проти татарської орди у творі «Джури козака Швайки»
|
1
|
|||||||
21.
|
Козак-характерник
Швайка та його юні помічники Грицик і Санько, їхнє геройство та вміння із
честю вийти з найскладніших ситуацій.
|
1
|
|||||||
22.
|
Описи природи, портрети
персонажів у творі; роль художніх засобів
|
1
|
|||||||
23.
|
Контрольна робота № 2 (розгорнуті
відповіді на питання) Загадково
прекрасна і славна давнина України (пісні літературного походження. Твори
М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського)
|
1
|
|||||||
Я і світ (19 год)
|
|||||||||
24.
|
Л.Українка. дитинство
поетеси, роль родини у її вихованні. “Мрії”, “Як дитиною, бувало...”. Неповторний світ дитинства в цих
поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчини.
|
1
|
Нап.
|
||||||
25.
|
“Тиша морська”.
Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена
уява. Значення мистецтва в житті людини.
|
1
|
|||||||
26.
|
Виразне читання №1.
віршів Лесі Українки.
|
1
|
|||||||
27.
|
В.Винниченко. Цікава
історія з життя письменника. “Федько – халамидник”. Художня розповідь про
дивовижного хлопчика Федька, його житя і пригоди, стосунки з однолітками.
|
1
|
|||||||
28.
|
Щедрий на добро
внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: головний герой,
другорядні герої.
|
1
|
|||||||
29.
|
РМ №2. Письмовий план
для твору-характеристики персонажа твору. Усний твір-характеристика головного
персонажа твору.
|
1
|
|||||||
30.
|
Контрольна роботиа № 3 (твір). Я і світ (твори Лесі
українки, В.Винниченка)
|
1
|
|||||||
31.
|
ПЧ №2. Твори сучасних українських письменників про
дітей.
|
1
|
|||||||
32.
|
Робота над помилками,
допущеними в контрольній роботі. Повторення та узагальнення вивченого в І
семестрі
|
1
|
|||||||
ІІ семестр
Я і світ (продовження)
|
|||||||||
33.
|
С.Чернілевський.
«Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички». Настрої та
почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).
ТЛ: віршові розміри,
ямб, хорей
|
1
|
|||||||
34-35.
|
І.Жиленко. “Жар-птиця”,
“Підкова”, “Гном у буфеті”. Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про
людське щастя, і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
2
|
|||||||
36.
|
І.Калинець – один із
талановитих українських поетів, що пише і для дітей. Цікавий епізод з його
життя. “Писанки”. Відчуття, навіяні великодньою поезією. “Дивосвіт”
(фрагменти). Своєрідність форми його поезії.
|
1
|
Нап. 1 вірш на вибір
|
||||||
37.
|
Виразне й усвідомлене читання № 2 поезій.
|
1
|
|||||||
38.
|
РМ №3. Складання усних уявних картин образного бачення
світу.
|
1
|
|||||||
39.
|
Емма Андієвська.
Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «казка про яян».
Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.
|
1
|
|||||||
40
|
«Говорюща риба».
Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших,
вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.
|
1
|
|||||||
41.
|
Фантастичні елементи у
творах Емми Андієвської. Головна думка кожного з них, ключові фрази.
|
1
|
|||||||
42.
|
Контрольна робота №4.
(відповіді на питання). Я і світ
(твори С.Чернілевського, І.Жиленко, І.Калинця, Е.Андієвської)
|
1
|
|||||||
Пригоди і романтика (12 год)
|
|||||||||
43.
|
В.Нестайко – відомий у
світі укр.. дитячий письменник. “Тореадори з Васюківки” (фрагменти).
Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне,
романтичне в його пригодницькій повісті для дітей
|
1
|
|||||||
44-45.
|
Виразне читання (№ 3) і
коментар найцікавіших епізодів тексту. Поняття романтичного і пригодницького.
Жанр твору.
ТЛ: повість.
|
2
|
|||||||
46.
|
Характеристика
улюбленого героя, рис його вдачі, аргументація свого вибору.
|
1
|
|||||||
47.
|
Аналіз поведінки
героїв, їхніх вчинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях
|
1
|
|||||||
48.
|
Я.Стельмах. “Митькозавр
з Юрківки, або Химера лісового озера” (фрагменти). Таємничі, веселі й
незвичайні події в повісті, передані образним словом.
|
1
|
|||||||
49.
|
Реальні (звичайні) та
пригодницькі події. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної людини
|
1
|
|||||||
50.
|
Переказ змісту уривка
повісті, визначення кульмінаційного епізоду
повісті.
|
1
|
|||||||
51.
|
Допитливість,
винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв. Характеристика
образів Сергія і Митька, їхня поведінка у складній ситуації.
|
1
|
|||||||
52.
|
Леся Воронина – сучасна
письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне товариство боягузів,
або Засіб від переляку № 9» - фантастична, романтична, багатоепізодна повість
про виховання гідності та мужності.
ТЛ: сюжет.
|
1
|
|||||||
53.
|
Стосунки між різними
поколіннями в родині.
|
1
|
|||||||
54.
|
Характеристика образу
головного героя Климка.
|
1
|
|||||||
55.
|
РМ № 4. Підготовка до письмового
контрольного твору. Складання плану.
|
1
|
|||||||
56.
|
Контрольна робота №5 (письмовий твір 2). Пригоди і
романтика (твори В.Нестайка, Я.Стельмаха, Лесі Ворониної)
|
1
|
|||||||
57.
|
Робота над помилками. ЛРК №3. Творчість дитячих
письменників рідого краю (на вибір)
|
1
|
|||||||
Гумористичні твори (7 год)
|
|||||||||
58
|
Гумористичне і
сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти,
байки, усмішки, гуморески...). велика роль гумору в житті українців.
|
1
|
|||||||
59 -
60.
|
Л.Глібов. визначний
український байкар, поет. “Щука”,
“Муха і Бджола”, Жаба і Віл”. Викривальна і повчальна спрямованість байок
письменника. Побудова байки.
ТЛ: гумор, сатира,
байка, алегорія, мораль.
|
2
|
Нап.
|
||||||
61
|
С.Руданський. коротко
про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовій культурі.
«Добре торгувалося»,
ТЛ: гумореска,
співомовка.
|
1
|
|||||||
62.
|
«Запорожці у короля».
Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до
простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися
з власної безпорадності, відстояти свою гідність.
ТЛ: інверсія.
|
1
|
|||||||
63 -
64.
|
П.Глазовий. “Еволюція»,
“Найважча роль”, Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних
і сатиричних творів.
|
2
|
Нап. 1
|
||||||
65.
|
“Заморські гості”,
«Похвала». основні ідеї, художні особливості гуморесок.
|
1
|
|||||||
66.
|
Позакласне читання №3.
Свято українського гумору. Повторення та узагальнення вивченого у ІІ
семестрі.
|
1
|
|||||||
67.
|
Контрольна робота №6 (тест). Гумористичні твори.
|
1
|
|||||||
68.
|
ЛРК №2. Ознайомлення із творчістю
письменників-земляків, їхніми гумористичними творами.
|
1
|
|||||||
69.
|
Позакласне читання №4.
обмін враженнями про твори, прочитані самостійно протягом року. Рекомендована
література для читання влітку.
|
1
|
|||||||
70.
|
Підсумковий урок.
Повторення та узагальнення вивченого. Семестрове та річне оцінювання.
|
1
|
|||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий