четверг, 24 августа 2017 г.

Календарне планування уроків української літератури 6 клас

Українська література
Усього 70 годин на рік, 2 години на тиждень
6 клас


№ уроку
Зміст програмового матеріалу
К-ть
год.
Дата
Скор.  дата

Прим.
Вступ ( 1 год )
1.
Вступ. Книжка в житті людини. Письменник – особливо обдарована людина, його праця над художнім твором. Розповіджь про те, як «робиться» книга. Сучасний читач і його роль у новому “житті” твору.
1




Загадково прекрасна і славна давнина України (13 год)


2.
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня, календарно-обрядові пісні.
1




3.
Пісні літнього циклу: русальні, купальські, жниварські.
1

.


4.
Пісні зимового циклу.
ТЛ: повтори(рефрен), анафора.
1




5.
Веснянки
1




6.
Народні колискові пісні
ТЛ: колискова.
1




7.
РМ №1. Письмова відповідь на запитання «Яку роль відіграє колискова в житті дитини?»
1




8.
Аналіз письмової роботи. ЛРК №1. Календарно-обрядові пісні рідного краю.
1




9.
ПЧ №1. Фольклорне свято.
1




10.
Контрольна робота №1. Загадково прекрасна і славна давнина України (фольклор) (тестові завдання)

1




11.
Пісні літературного походження. “Ще не вмерла Україна” П.Чубинського, М.Вербицького – національний гімн нашої держави.
ТЛ: гімн.
1




12.
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. “Молитва” О.Кониського. “На долині туман” В.Діденка – пісня, що стала народною.
1




13.
«Ой у лузі червона калина похилилась» С.Чарнецького і Г.Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.
1




14.
ЛРК №2. Автори стрілецьких пісень – наші земляки (або Авторські пісні, що стали народними)
1




15.
М.Вороний. коротко про письменника. Поема “Євшан-зілля”. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів

1

.


16.
М.Вороний. Поема «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
ТЛ: ліро-епічний твір, поема, ліричний герой.
1




17.
Т.Шевченко. відомості про перебування поета в С.-Петербурзі. Провідний мотив вірша “Думка” (“Тече вода в синє море...”).
ТЛ: ліричний твір, строфа.
1


Нап.

18.
Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка, їх героїчний пафос, зображення в них історичного минулого. Історична основа та зміст поеми “Іван Підкова” (без вступу). Риси характеру й поведінка козацьких ватажків, їхні стосунки з прідлеглими. Особливості художніх засобів зображення штормового моря, бою. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
1




19.
В.Рутківський. Творчість відомого украї\нського письменника. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору.
1




20.
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди у творі «Джури козака Швайки»
1




21.
Козак-характерник Швайка та його юні помічники Грицик і Санько, їхнє геройство та вміння із честю вийти з найскладніших ситуацій.
1




22.
Описи природи, портрети персонажів у творі; роль художніх засобів
1




23.
Контрольна робота № 2 (розгорнуті відповіді на питання) Загадково прекрасна і славна давнина України (пісні літературного походження. Твори М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського)
1




Я і світ (19 год)



24.
Л.Українка. дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. “Мрії”, “Як дитиною, бувало...”. Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчини.
1


Нап.

25.
“Тиша морська”. Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини.
1




26.
Виразне читання №1. віршів Лесі Українки.
1




27.
В.Винниченко. Цікава історія з життя письменника. “Федько – халамидник”. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його житя і пригоди, стосунки з однолітками.
1




28.
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: головний герой, другорядні герої.
1




29.
РМ №2. Письмовий план для твору-характеристики персонажа твору. Усний твір-характеристика головного персонажа твору.
1




30.
Контрольна роботиа № 3 (твір). Я і світ (твори Лесі українки, В.Винниченка)
1




31.
ПЧ №2. Твори сучасних українських письменників про дітей.
1




32.
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі
1




ІІ семестр
Я і світ (продовження)

33.
С.Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички». Настрої та почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).
ТЛ: віршові розміри, ямб, хорей
1




34-35.
І.Жиленко. “Жар-птиця”, “Підкова”, “Гном у буфеті”. Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя, і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
2




36.
І.Калинець – один із талановитих українських поетів, що пише і для дітей. Цікавий епізод з його життя. “Писанки”. Відчуття, навіяні великодньою поезією. “Дивосвіт” (фрагменти). Своєрідність форми його поезії.
1


Нап. 1 вірш на вибір

37.
Виразне  й усвідомлене читання № 2 поезій.
1




38.
РМ №3. Складання усних уявних картин образного бачення світу.
1




39.
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «казка про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.
1




40
«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.
1




41.
Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Головна думка кожного з них, ключові фрази.
1




42.
Контрольна робота №4. (відповіді на питання). Я і світ (твори С.Чернілевського, І.Жиленко, І.Калинця, Е.Андієвської)
1




Пригоди і романтика (12 год)



43.
В.Нестайко – відомий у світі укр.. дитячий письменник. “Тореадори з Васюківки” (фрагменти). Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей

1




44-45.
Виразне читання (№ 3) і коментар найцікавіших епізодів тексту. Поняття романтичного і пригодницького. Жанр твору.
ТЛ: повість.
2




46.
Характеристика улюбленого героя, рис його вдачі, аргументація свого вибору.
1




47.
Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях
1




48.
Я.Стельмах. “Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера” (фрагменти). Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
1




49.
Реальні (звичайні) та пригодницькі події. Місце фантазії, романтичності в житті сучасної людини
1




50.
Переказ змісту уривка повісті, визначення кульмінаційного епізоду  повісті.
1




51.
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв. Характеристика образів Сергія і Митька, їхня поведінка у складній ситуації.
1




52.
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9» - фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності.
ТЛ: сюжет.
1




53.
Стосунки між різними поколіннями в родині.
1




54.
Характеристика образу головного героя Климка.
1




55.
РМ № 4. Підготовка до письмового контрольного твору. Складання плану.
1




56.
Контрольна робота №5 (письмовий твір 2). Пригоди і романтика (твори В.Нестайка, Я.Стельмаха, Лесі Ворониної)
1




57.
Робота над помилками. ЛРК №3. Творчість дитячих письменників рідого краю (на вибір)
1




Гумористичні твори (7 год)


58
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески...). велика роль гумору в житті українців.
1




59 - 60.
Л.Глібов. визначний український байкар, поет. “Щука”, “Муха і Бджола”, Жаба і Віл”. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.
ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
2


Нап.

61
С.Руданський. коротко про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовій культурі. «Добре торгувалося»,
ТЛ: гумореска, співомовка.
1




62.
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися з власної безпорадності, відстояти свою гідність.
ТЛ:  інверсія.
1




63 - 64.
П.Глазовий. “Еволюція», “Найважча роль”, Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
2


Нап. 1


65.
“Заморські гості”, «Похвала». основні ідеї, художні особливості гуморесок.
1




66.
Позакласне читання №3. Свято українського гумору. Повторення та узагальнення вивченого у ІІ семестрі.
1




67.
Контрольна робота №6 (тест). Гумористичні твори.
1




68.
ЛРК №2. Ознайомлення із творчістю письменників-земляків, їхніми гумористичними творами.
1




69.
Позакласне читання №4. обмін враженнями про твори, прочитані самостійно протягом року. Рекомендована література для читання влітку.
1




70.
Підсумковий урок. Повторення та узагальнення вивченого. Семестрове та річне оцінювання.
1








Комментариев нет:

Отправить комментарий